PARTYDJS:
- Kontrakt tilsendt
- Oppmøte garanti
- Erfaren og profesjonell DJ
- Høy partyfaktor
- Høy stemning på dansegulvet
- Stort utvalg av musikk
- Kontrakt tilsendt
- Oppmøte garanti
- Erfaren og profesjonell DJ
- Høy partyfaktor
- Høy stemning på dansegulvet
- Stort utvalg av musikk
BOOKING TLF: +47 95 76 76 46
Musikk til bryllup og planlegging av musikk til bryllupet
Dere må gjerne utarbeide forslag til spillelister til den "store dagen", men vi må fortelle dere at dette egentlig ikke er nødvendig. Alle våre DJs er godt rutinerte og har god erfaring fra andre bryllup, og de beste festene er der hvor musikken ikke er planlagt på forhånd.
Våre profesjonelle DJs er eksperter på å forstå behovet for hvilke låter som skal spilles i bryllup. Det er derfor ikke nødvendig for brudeparet å bruke tid på å lage lange spillelister, fordi det er som regel stemningen og gjestene på dansegulvet som styrer DJ sitt låt valg. Våre profesjonelle DJs tar ønskelåter på sparket, men vil selvsagt se an om ønskelåten er noe som passer inn sammen med kveldens repertoar og sammensetningen av gjester. men andre ord vil DJ spille det som er dansbart og som får opp stemningen.
Det viktigste er kanskje å opplyse om hvilken type musikk/låt dere overhodet ikke ønsker å høre. Vår profesjonelle DJ tar alltid kontakt med brudeparet noen dager på forhånd og avtaler musikken nærmere.
Våre profesjonelle DJs er eksperter på å forstå behovet for hvilke låter som skal spilles i bryllup. Det er derfor ikke nødvendig for brudeparet å bruke tid på å lage lange spillelister, fordi det er som regel stemningen og gjestene på dansegulvet som styrer DJ sitt låt valg. Våre profesjonelle DJs tar ønskelåter på sparket, men vil selvsagt se an om ønskelåten er noe som passer inn sammen med kveldens repertoar og sammensetningen av gjester. men andre ord vil DJ spille det som er dansbart og som får opp stemningen.
Det viktigste er kanskje å opplyse om hvilken type musikk/låt dere overhodet ikke ønsker å høre. Vår profesjonelle DJ tar alltid kontakt med brudeparet noen dager på forhånd og avtaler musikken nærmere.
Hvor kan DJ bidra med sin musikk:
Under vielsen
Skal dere ha organist eller sanger, eller ønsker der DJ under vielsen?
Flere benytter seg av DJ som styrer musikk og teknikk på mikrofoner under vielsen.
Det er muligheter for avspilling av 1-2 låter under vielsen. Vi anbefaler at man spør om tillatelse fra presten eller dommer/dommerfullmektig på forhånd. Når tillatelsen er i orden, ordner partydjs.no resten etter nærmere avtale med brudeparet.
Flere benytter seg av DJ som styrer musikk og teknikk på mikrofoner under vielsen.
Det er muligheter for avspilling av 1-2 låter under vielsen. Vi anbefaler at man spør om tillatelse fra presten eller dommer/dommerfullmektig på forhånd. Når tillatelsen er i orden, ordner partydjs.no resten etter nærmere avtale med brudeparet.
Ved vielse utendørs
Ved vielse utendørs kan vi også bistå med musikk/tale anlegg og trådløse mikrofoner på vigsler, brudepar og andre som eventuelt måtte trenge dette, samt musikk etter behov.
Vi kan også ordne PA for artister eller lign.
Vi kan også ordne PA for artister eller lign.
Mens gjestene venter på brudeparet
Etter kirken, mens brudeparet er hos fotografen er det mange som velger å la gjestene dra til selskapslokalet, slik at gjestene kan mingle og få noe forfriskende mens de venter.
Her er det vanlig at DJ spiller lounge musikk.
Alternativt at vi på forhånd har rigget til utstyr og det spilles lounge musikk fra spilleliste.
Her er det vanlig at DJ spiller lounge musikk.
Alternativt at vi på forhånd har rigget til utstyr og det spilles lounge musikk fra spilleliste.
Velkomstdrikken
Når brudeparet ankommer er det vanlig at gjestene på forhånd har samlet seg, med musserende drikke i glasset. Når brudeparet kommer inn i lokalet blir de ønsket velkommen som nygifte fru XX og herr XX. Her kan DJ ønske brudparet velkommen og spille den type musikk som brudeparet ønsker.
Alternativt hvis dere ikke har DJ tilstede, er at toastmaster påtar seg oppgaven.
Alternativt hvis dere ikke har DJ tilstede, er at toastmaster påtar seg oppgaven.
Under middagen
Under bryllupsmiddagen er det muligheter for tale anlegg og bakgrunnsmusikk under middagen. Dette avtaler vi etter de ønsker og behov dere har. Det er også populært at gjester synger sanger for brudeparet. Kan være lurt at man har planlagt en forsanger i tillegg til selvkomponerte sanger med lystig tekst og god lyrikk.
I bryllup over 60 gjester så blir det alltid mere "støy", derfor anbefaler vi trådløs mikrofon som toastmaster/talere kan benytte. Skal det spilles bakgrunnsmusikk under middagen så må det være DJ/Tekniker tilstede. Dette for å skru av/på mikrofon og musikk.
Alternativt dropp musikken under middagen, mikrofonene har av/på bryter.
I bryllup over 60 gjester så blir det alltid mere "støy", derfor anbefaler vi trådløs mikrofon som toastmaster/talere kan benytte. Skal det spilles bakgrunnsmusikk under middagen så må det være DJ/Tekniker tilstede. Dette for å skru av/på mikrofon og musikk.
Alternativt dropp musikken under middagen, mikrofonene har av/på bryter.
Etter middagen
Gjestene har nå sittet en stund ved bordet, og er nå rimelig klare for å strekke på bena, kjøpe drikke i baren, mingle litt med andre gjester og hyggeprate. Her er det normalt at DJ spiller lounge musikk eller rolig bakgrunnsmusikk fra spilleliste mens gjestene mingler.
I de tilfeller hvor vi ikke har rigget opp utstyret på forhånd og DJ ikke har ankommet, så vil dette skje nå. Samtidig rydder servitører bordene og ommøblerer lokalet.
Ps. Vi er alltid ferdig rigget før lokalet er ferdig ryddet.
I de tilfeller hvor vi ikke har rigget opp utstyret på forhånd og DJ ikke har ankommet, så vil dette skje nå. Samtidig rydder servitører bordene og ommøblerer lokalet.
Ps. Vi er alltid ferdig rigget før lokalet er ferdig ryddet.
Kaffe/Avec/Bryllupskake
Servitørene er nå ferdig å rydde etter middagen og har ommøblert litt i lokalet. DJ spiller lounge musikk eller rolig bakgrunnsmusikk.
Når det er klart for kaffe/Avec/Bryllupskake så annonserer DJ at det er kakeskjæring. Alle gjestene samler seg rundt brudeparet og brudeparet skjærer kaken. DJ spiller da rolig bakgrunnsmusikk eller det finnes spesielle låter/fanfarer for de som ønsker det.
Når det er klart for kaffe/Avec/Bryllupskake så annonserer DJ at det er kakeskjæring. Alle gjestene samler seg rundt brudeparet og brudeparet skjærer kaken. DJ spiller da rolig bakgrunnsmusikk eller det finnes spesielle låter/fanfarer for de som ønsker det.
Brudevalsen
Brudeparet åpner dansegulvet for kvelden med brudeparets første dans (brudevalsen). Brudeparet danser sin utvalgte dans, etterfulgt av forlovere og foreldre i dans nr.2. Noen velger å starte dette med polonaise før brudevalsen. Tradisjon blandet med brudeparets ønsker er ofte en god kombinasjon her.
Vi kan være behjelpelige med å mixe sammen flere låter, slik at dere kan øve inn en spesiell brudevals som overrasker gjestene (betalingstjeneste).
Vi kan være behjelpelige med å mixe sammen flere låter, slik at dere kan øve inn en spesiell brudevals som overrasker gjestene (betalingstjeneste).
Bryllupsfesten
Straks etter at brudevalsen er over, så er bryllupsfesten igang. Her er det fritt fram for alle gjestene å danse, mingle, ha uhøytidlige bryllupsleker, fellesdanser m.m.
Vi anbefaler at man starter bryllupsfesten med brudevalsen og i dans nr. 2 kommer forlovere og foreldre på gulvet, deretter danser alle andre. Det er lettere for DJ å bare spille videre etter brudevalsen, enn at brudevalsen tas alene før kaffe/avec/bryllupskake. Fordi da vil alle gjestene gå og sette seg og spise kaker. Det er da vanskeligere å få gjestene igang igjen etter kaffe/avec/bryllupskake når ikke brudeparet åpner festen med sin brudevals. Stemningen blir også høyere hvis dette gjennomføres, fordi det markerer at nå er festen i gang.
Det er dessverre slik at det alltid er en gjest som ønsker å holde sin tale når DJ har fått igang dansegulvet. Om dette skyldes at vedkommende ikke turte tale før x antall alkoholenheter er uvisst, men vi anbefaler at slikt ikke skjer, og at taler og selskapsleker tas før brudevalsen. De beste bryllupsfestene er der dansgulvet ikke blir avbrutt av slikt, men alt er selvsagt lov. Dette er deres kveld. Avtal med DJ så er DJ forberedt.
Vi anbefaler at man starter bryllupsfesten med brudevalsen og i dans nr. 2 kommer forlovere og foreldre på gulvet, deretter danser alle andre. Det er lettere for DJ å bare spille videre etter brudevalsen, enn at brudevalsen tas alene før kaffe/avec/bryllupskake. Fordi da vil alle gjestene gå og sette seg og spise kaker. Det er da vanskeligere å få gjestene igang igjen etter kaffe/avec/bryllupskake når ikke brudeparet åpner festen med sin brudevals. Stemningen blir også høyere hvis dette gjennomføres, fordi det markerer at nå er festen i gang.
Det er dessverre slik at det alltid er en gjest som ønsker å holde sin tale når DJ har fått igang dansegulvet. Om dette skyldes at vedkommende ikke turte tale før x antall alkoholenheter er uvisst, men vi anbefaler at slikt ikke skjer, og at taler og selskapsleker tas før brudevalsen. De beste bryllupsfestene er der dansgulvet ikke blir avbrutt av slikt, men alt er selvsagt lov. Dette er deres kveld. Avtal med DJ så er DJ forberedt.
Kveldens siste dans
Tradisjonelt er det også brudeparet som avslutter en fantastisk kveld med kveldens siste dans.
Slekt og gode venner samles i ring rundt brudeparet og hedrer de nygifte. Her er det mange brudepar som velger en spesiell låt fra den gangen de møttes første gang, eller ektemannens fotballsang eller annet som skaper stemning i selskapet. Husk at dette er deres kveld, og det er slikt det blir minner av.
Slekt og gode venner samles i ring rundt brudeparet og hedrer de nygifte. Her er det mange brudepar som velger en spesiell låt fra den gangen de møttes første gang, eller ektemannens fotballsang eller annet som skaper stemning i selskapet. Husk at dette er deres kveld, og det er slikt det blir minner av.
Vi kan også hjelpe dere med underholdningen:
Artister/Band/Kor/Soloartister/Storband
Vi hjelper dere med Artister, Band, Kor, Soloartister og Storband.
Det er mange som velger å ha ett slikt innslag under velkomstdrikke eller under middagen.
Ta kontakt med oss så hjelper vi deg.
Det er mange som velger å ha ett slikt innslag under velkomstdrikke eller under middagen.
Ta kontakt med oss så hjelper vi deg.
Dansere
Vi kan levere flere typer dansere som kan underholde med en danseoppvisning eller danse sammen med brudeparet. Vi anbefaler Show de Vida, Sambaladies eller Salsakompagniet. Disse kan bidra som eget underholdningsinnslag under middagen, eller før/etter brudevalsen.
Ta kontakt med oss så hjelper vi deg.
Ta kontakt med oss så hjelper vi deg.
Show med kjente DJs
Vi leverer flere typer show fra kjente DJs, både med soloartister, artister og dansere. Disse opptrer da som regel under eller etter middagen. Ta kontakt med oss så hjelper vi deg.
Stand Up komikere
Vi skaffer også stand up komikere som kan levere ett spesialtilpasset innhold eller skjult stand up under eller etter middagen. Ta kontakt med oss så hjelper vi deg.